Cand vine vorba despre “dor”, cel mai pregnant am in minte ceea ce am invatat la scoala: cuvantul “dor” este intraductibil in alte limbi. Cat de speciala mi s-a parut limba romana in acel moment! Cat de diferiti suntem!

Fac parte din generatia celor de 30 si ceva de ani. Generatia celor care au “prins” Revolutia, au “prins” perioada plina de privatiuni de dinaintea ei. Fac parte din generatia celor care mergeau la sanius, ci nu stateau cu ultimul gadget in brate, care invatau poezii de Arghezi si Eminescu, ci nu ultimele hituri… Nu ma intelegeti gresit: nu este nimic rau in a fi ancorat in modernism, insa mi-e teama ca fac parte cam din… penultima generatie care mai are memoria lucrurilor si a vietii autentic romanesti.
Personal, sunt fericita cand vad ia purtata pe strada. Vreau sa cred ca facem acest lucru nu exclusiv dintr-o declaratie fashion, ci din…dor de noi sau de parintii si bunicii nostri, dor de autentic, dor de romanesc. Ca o digresiune – va voi povesti intr-un articol separat despre colectia mea de ii centenare.

Si atunci, cat de minunat este ceea ce face IUTTA.

Processed with VSCOcam with hb2 preset

IUTTA este un brand iconic de genti, pantofi si accesorii care spun o poveste. Despre cine suntem cu adevarat, de unde venim, care sunt radacinile noastre.

Iutta ne aminteste ca suntem romani in fiecare zi, nu doar de 1 Decembrie.

Fiecare colectie IUTTA poarta cu sine dorul, mandria, autenticul, apartenenta, iubirea, pretuirea, starea de bine. Toate transpunse in simboluri stilizate si motive populare pe care le regasim in lada de zestre a bunicilor si strabunicilor, printre frunze de nuc, pastrate ca o comoara.

Este delicat sa faci trecerea de la autentic si popular la modernism, sa redescoperi culturi locale sau sa le trezesti la viata prin designul modern. Sa ancorezi in modernism ceea ce este pur si autentic. Poti risca sa cazi in ridicol sau sa omori valori, luandu-le in deradere.
Insa designerul din spatele IUTTA, Nicoleta Chirica, reuseste, lasandu-se inspirata si valorificand tot ceea ce inseamna cultura si traditia romaneasca, sa faca o trecere lina si fireasca, ingloband intr-un concept modern, urban, alegorii si motive populare.

Totul este premeditat in detaliu: de la cercetare si documentare pana la schite si transpunerea in realitate cu grija si migala in atelierul IUTTA. Rezultatul: pe www.iutta.ro.

Cine poarta IUTTA? geanta Magpie”Femeia care isi doreste sa poarte o creatie unica, prin care sa isi exprime propria personalitate. Astfel, ea alege produse premium, cu un design inovator si care o fac sa se simta cu adevarat speciala. Se bucura de tot ceea ce o inconjoara si isi spune propria poveste prin accesoriile alese, caci ele sunt insufletite de simboluri care reflecta emotii si stari. Purtatoarea Iutta inspira.”

Pentru 2016, Iutta se va concentra pe extinderea catre pietele internationale. Prima pe lista este Marea Britanie, unde va lansa colectia Maiastra/Bird in Space, cu ocazia participarii la targul de design Pure London, intre 14 si 16 februarie. Totodata va fi lansata si o platforma online dedicata acestui public. Clientii Iutta vin din toate colturile lumii, iar o parte din echipa Iutta se afla in Marea Britanie, asa ca lansarea in afara tarii a venit ca o completare fireasca a planului de dezvoltare.

Noua colectie Iutta, Maiastra, este deja disponibila pe site www.iutta.ro. Inspiratia pentru ea a venit dintr-o veche legenda romaneasca despre o faptura alegorica aflata la poarta nemuririi. Ea este intruchiparea dorului suprem, un dor dezbracat de toate radacinile sale pamantesti.  Odata cu ea a fost largit si portofoliul de produse, mergand in linii si directii diferite.

Sa nu uitam sa ne fie DOR in fiecare zi. Pentru ca astfel ne facem viata mai frumoasa. Pentru ca ne este dor de ceea ce iubim, de ceea ce am trait si ne-a facut sa ne simtim bine. Si vom dori sa repetam.

foto colaj Iutta: Larisa Costea
No Comments